Trolejbuska stanica s baštom na krovu

09.03.2011. | Lana Gedošević | Blic

Javna površina sa trolejbuskom stanicom na uglu ulica Kneginje Zorke i Makenzijeve uskoro bi mogla da dobije potpuno novi, moderan i atraktivan izgled. Ako opština Vračar bude imala dovoljno novca, taj prostor bi mogao da postane specifična, “zelena stanica” pokrivena nadstrešnicom koju će činiti postojeće, ali i sasvim nove vrste rastinja.

Ovo je samo deo arhitektonskog rešenja, izabranog kao najbolje na konkursu koji je još pre dve godine raspisala opština Vračar.

- Ovu površinu smo posmatrali u kontekstu dominantnog sistema saobraćajnice u Makenzijevoj ulici. U njoj ne dominiraju trgovački, kulturni ili neki drugi sadržaji, već kretanje automobila, gradskog perevoza, ljudi... Zato smo predložili da se ovaj prostor aktivira tako što bismo od njega napravili veliku trolejbusku stanicu, koja bi zadržavajem postojećeg zelenila i njegovim unapređenjem u vidu zelene nadstrešnice, postala dinamično mesto brzih promena i slučajnih susreta - kaže arhitekta Maja Simić, koja je zajedno sa kolegom Markom Todorovićem osmislila rešenje.

Deo projekta bio je i da se predloži vizuelni identitet duž Makenzijeve ulice (ozelenjavanje, mobilijar, pešački tokovi...).
 
- Ispostavilo se da to nije bio jednostavan zadatak, jer je trebalo uočiti ili neki postojeći element ili zamisliti novi koji bi mogao da se nametne kao dominantan. Makenzijeva ulica vrlo je frekventna, pa smo naše rešenje i zasnovali na tome da upravo saobraćaj bude ono što je dominantno u ovom prostoru. Skrenuli smo pažnju na trolejbuse kao nešto što preovlađuje ulicom, i koji je čine prepoznatljivom na nivou grada - objašnjava Simićeva.

Prema njihovoj zamisli, zelenilo ili svetlosne instalacije samo su neki od detalja koji bi u perspektivi trolejbuski saobraćaj u gradu mogli da učine atraktivnijim.

- Predložili smo da se trole mogu pojaviti kao pokretno zelenilo i osvetljenje, ali i kao pokretne platforme za strit art. Ideja o transformaciji trola u pokretni ulični mobilijar mogla bi da bude interesantna i za Makenzijevu, ali i za ceo grad.

Upotreba vozila gradskog saobraćaja kao nosilaca i reklamnih, ali i drugih poruka, koje se ne odnose isključivo na razvoj potrošačke svesti, Beogradu nije strana.

Trolejbusi, kao vid ekološkog saobraćaja, već su same po sebi nosioci važne ideje koja je posebno aktuelna u savremenom svetu, i smatrali smo da bi se ovako mogla naglasiti i unaprediti - ističe Simićeva.
 
Kroz Makenzijevu ulicu prolaze četiri od osam gradskih trolejbuskih linija (19, 21, 22, 29). Računica stručnjaka pokazuje da je svakom trenutku Makenzijevom ulicom prolazi u proseku šest trolejbusa.

Opština razrađuje rešenje

U opštini Vračar kažu da se, za plato između Makenzijeve i Knjeginje Zorke, konkursno rešenje upravo razrađuje.
- Kompletno rešenje, uključujući i ideju za trolejbuse, bilo je vrlo originalno, zbog čega smo se baš za njega i odlučili. Kada je u pitanju plato, projektanti razrađuju postojeće konkursno rešenje. U ovom trenutku ne možemo da kažemo kada će biti realizovano i da li ćemo imati novca u budžetu. Kada su u pitanju trole, nismo dalje razvijali tu ideju jer se o tome ipak ne pita opština, ali smo vrlo radi da pokrenemo inicijativu jer je vrlo neuobičajeno i atraktivno rešenje - kaže Aleksandra Jovanović, pomoćnik predsednika opštine Vračar za urbanizam.


Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Шумадинац 16.09.2019.
1. Смедерево - Зрењанин - Кикинда - Хоргош....
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...