Druga faza radova na izgradnji Bulevara patrijarha Pavla

04.09.2019. | Beoinfo

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić obišao je juče (03.09.2019) radove na izgradnji nove deonice Bulevara patrijarha Pavla u Rakovici, jedne od najvažnijih saobraćajnica i osnovne saobraćajne veze Rakovice i Vidikovca sa Mostom na Adi. Bulevar patrijarha Pavla je magistralna saobraćajnica, preko koje će se povezati Most na Adi sa Spoljnom magistralnom tangentom i budućim mostom preko Ade Huje, a saobraćajnica predstavlja i vezu sa obilaznicom oko Beograda.

Deonica Bulevara patrijarha Pavla, dužine 1.875 metara, prostiraće se od Košutnjaka do Ulice Pere Velimirovića.

Ilustracija (www.pixabay.com)

– Bulevar će tako imati po dve saobraćajne trake u oba smera, a u sredini će se nalaziti tramvajska pruga postavljena na izdignutoj tramvajskoj baštici. Radovi na izgradnji saobraćajnice veoma su zahtevni i obuhvataju polaganje četiri kilometra šina i isto toliko elektrovodova, zatim postavljanje 49 stubova kontaktne mreže na kojima će se nalaziti i javno osvetljenje povezano sa preko 3,5 kilometara kablova za napajanje, a ispod saobraćajnice biće položeno oko devet kilometara vodovodnih i kanalizacionih cevi. Geotehnička istraživanja su pokazala da postoji visok nivo podzemnih voda, tako da će se tlo ispod saobraćajnice zameniti. S obzirom na predviđeno teško saobraćajno opterećenje, ispod kolovoza će se vršiti iskopi i zamena materijala na dubini od oko jedan metar – poručio je zamenik gradonačelnika Vesić, dodajući da je vrednost ovog posla 1,385 milijardi dinara.

Duž trase nove deonice bulevara predviđena su po dva stajališta javnog prevoza opremljena urbanim mobilijarom, kod Ulice Pere Velimirovića i kod „Mosta za Prokop”. Tokom trajanja radova, nijednog trenutka neće biti zaustavljanja postojećeg saobraćaja, koji će se normalno odvijati putem kojim sada ide.

– Kada završimo dve potpuno nove trake i tramvajske šine, postojeći saobraćaj prebacuje se na njih, a tada će se rekonstruisati postojeće trake. Na kraju, imaćemo direktnu vezu Rakovice sa Mostom na Adi preko modernog bulevara sa četiri saobraćajne trake, što će značajno rasteretiti saobraćaj u ovom delu grada i smanjiti gužve koje postoje od otvaranja Mosta na Adi – kazao je Vesić.

Vesić je precizirao da je bilo neophodno, kako bi današnji radovi počeli, da se izmesti korito Topčiderske reke, što je Grad Beograd radio prethodne godine.

Dodao je da se Bulevar patrijarha Pavla nalazi na novoj unutrašnjoj obilaznici u Beogradu koja će povezivati Most na Adi sa novim mostom kod Ade Huje, koji počinje da se gradi 2021. godine.

– Da bismo povezali ova dva mosta, neophodno je da proširimo ulice Pere Velimirovića, Borsku, Crnotravsku, Save Maškovića, petlju „Lasta”, a potom preko Malog Mokrog Luga i zaobilazeći Mirijevo da dođemo do mosta kod Ade Huje. Sve ove ulice će biti proširene i imaće četiri saobraćajne trake – istakao je Vesić.

Vesić je dodao da Grad Beograd priprema tender i za izgradnju poslednje deonice Bulevara patrijaha Pavla – od Košutnjaka do Mosta na Adi.

– Kako bismo obezbedili vezu i ovog bulevara sa Mostom na Adi, koristićemo postojeći železnički koridor da ne bismo ulazili u Topčiderski park. Radimo na projektovanju i rešavanju imovine i čim to završimo, raspisujemo tender i za ovu deonicu. Tek kada to završimo, kao i Topčiderski tunel, moći ćemo da kažemo da konačno može da se priđe Mostu na Adi – naglasio je Vesić, podvlačeći da će svi ti dodatni radovi oko Mosta na Adi grad koštati dodatnih od 120 do 140 miliona evra.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Шумадинац 16.09.2019.
1. Смедерево - Зрењанин - Кикинда - Хоргош....
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...